Познайомившись з фізиками Дж. Блеком і Дж. Робінсоном, Уатт брав участь у проведених ними експерименти щодо визначення теплоти пароутворення. У той час було дуже популярно створювати парові машини, серед яких на той час існували «вогнева машина» француза Д. Папена, паровий водопідйомник Т. Севери, пароатмосферной машини Т. Ньюкомена.
      Уатт приступає до вдосконалення парової машини. Джеймс Уатт вперше зумів добитися того, щоб пара не охолоджувався всередині циліндра, в іншому випадку утворювався конденсат, і ефективність машини падала. У машині Уатта застосовувалося надлишковий тиск пари, це покращувало економічність і знижувало габарити установки (ця особливість була запатентована в 1768 році).
      Роботи інженера зацікавили фабриканта Метью Болтона, який володів металообробним заводом в містечку Сохо поблизу Бірмінгема, і він укладає з Уаттом угоду про партнерство. У 1782 році Уатт створює першу парову машину подвійної дії.
      Болтону належала ідея вимірювати потужність двигуна в кінських силах, а по імені Уатта була названа одиниця потужності — Ват. Фірма «Болтон і Уатт» до кінця століття була монополістом в Англії з виробництва парових машин. Парова машина Уатта відіграла велику роль в промисловому перевороті і переході до машинного виробництва.
      Крім того, Уатту належать і інші винаходи і відкриття: ртутний манометр, водомірне скло в котлах, копіювальні чорнило, індикатор тиску.
Помер Джеймс Уатт 19 серпня 1819 року в Хітфілд поблизу Бірмінгема (Англія).
Відео: Джеймс Уатт и паровая машина.
Немає коментарів:
Дописати коментар