вівторок, 15 грудня 2015 р.

Урок 29. Явище інерції

                 Шановні учні!

ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ НОВУ ТЕМУ

 Розділ 3. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА
                   (26 год)

 КОНТРОЛЬНА РОБОТА №3 - ЛЮТОГО!
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4 - 7 КВІТНЯ!

НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ: 
1. Взаємодія тіл.
2. Явище інерції


Дослід 1. На один із двох візочків, що стоять на рейках, покладемо магніт, а на другий - сталевий брусок; нитка, причеплена позаду кожного з візочків, не дає їм змоги наближатися один до одного; перепалимо нитку; обидва візки почнуть рухатися назустріч один одному (змінюючи свою швидкість від нуля до певного значення). 
Дослід 2. Штовхнемо кульку, яка лежить па горизонтальному столі; вона почне рухатися рівномірно прямолінійною траєкторією; покладемо магніт попереду кульки на деякій відсталі від траєкторії її руху; внаслідок взаємодії з магнітом сталева кулька не тільки збільшуватиме власну швидкість, а й повертатиме в бік магніту (змінить напрям руху).
Дослід 3. Один кінець пружини прикріпимо до іграшкового автомобіля, другий - до стояка на краю стола, потягнемо за автомобіль у бік від стояка - унаслідок дії руки кінець пружини починає рухатися і вона розтягується; відпустимо автомобіль; розтягнута пружина почне стискатися і надасть йому руху у зворотному напрямі (на початку досліду взаємодіяли між собою рука й автомобіль з пружиною, унаслідок чого вони змінювали швидкість, а пружина розтягувалася; потім взаємодіяли між собою автомобіль і пружина, у результаті чого вони змінювали власну швидкість, а пружина стискалася).
Спостереження 1. Пасажири, ідучи в транспорті, раптом нахиляються вперед під час гальмування або притискаються в бік на крутому повороті.
Спостереження 2. Учень пробігає дистанцію 60 м з максимальною швидкістю; на фініші вже не потрібно бігти; учень не може різко зупинитися, а ще пробігає кілька метрів. 
Дослід 4. Візьмемо візок та покладемо на нього брусок; поставимо візок на похилу площину і відпустимо; він рухатиметься вниз, набираючи швидкість, але досягнувши перепони, різко зупиниться; а брусок, який не жорстко зв'язаний з візком, продовжуватиме свій рух далі.

 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
    1. Підручник (Бар.): вивчити §7   (Фізика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2015. )
  •     Вправа 16 (6-8).
Або
 2. Підручник (Сир. - 8 клас): вивчити §§  14,15;  №№ 82-84.

 ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
Запитання для самоперевірки

1.Наведіть приклади, які показують, що внаслідок взаємодії змінюється швидкість руху обох тіл.
2. Опишіть досліди, які показують, що тіла під час взаємодії деформуються.
3. Куля пробила дошку. Чи подіяла дошка на кулю? Чому?
4. На гладенькій льодяній доріжці ковзаняр кидає вперед чималу грудку льоду. Що при цьому відбуватиметься з ковзанярем? Чому?
5. Що таке інерція?
6. Хто відкрив явище інерції?
7. Як рухалося б тіло, якби зовсім не було опору рухові?
8. Чому не можна вмить зупинити поїзд, автомобіль, мотоцикл, що рухаються?

Відео "Інерція"

Відео "Явище інерції в житті"

Відео "Інерція"
 

Інтернет-урок "Взаємодія тіл. Інерція"



2 коментарі: