Перші трамваї з'явилися в Москві в 1899 році. Перший маршрут «електричної міської залізниці» проходив від Бутирської застави (нині Савеловський вокзал) до Нижньої і Верхньої Масловці.
     Незабаром у місті з'явилися знамениті «літерні» маршрути. 29 грудня 1911 року був пущений трамвай «А», який москвичі любовно називали «Аннушкою». Він курсував по Бульварному кільцю і Москворецькій набережній. А потім і трамвай «Б» — «Комашка», який їздив на всьому маршруту Садового кільця.
     До 1915 року в місті налічувалося вже 34 трамвайних маршрути, протяжність ліній зросла до 311 кілометрів. Була ще й «Вірочка» — маршрут У, який зв'язував по кільцю Таганку з Автозаводським районом. У Сокільниках ходив маршрут «СК» — Сокольницьке кільце.
     Треба сказати, що в ту пору трамвай був єдиним видом громадського міського транспорту. Трамвайні колії пролягли по всіх центральних вулицях Москви, проходили по Червоній площі, а на околицях йшли за місто, в дачні селища — Сокільники, Богородське, Воробйови гори. У місті було сім депо і вагоноремонтний завод (СВАРЗ).
     Спочатку вагони трамваїв були імпортними. Привозили їх з Бельгії, Англії чи Німеччини. У 1909 році з'явилися перші вітчизняні вагони Ф — так звані «ліхтарні», які виробляв Коломенський завод. Свою назву вони отримали через «світловий ліхтар», який кріпився у середині салону для освітлення. Ці вагони були міцними, надійними і прослужили москвичам до 1960 року.
Джерело: Альманах визначних подій
Немає коментарів:
Дописати коментар